[ENG] Hera nei Campi brings rice cultivation back to Southern Italy after 200 years. It does so with an unprecedented technological revolution and a new variety of rice: the Magnum rice. For Hera nei Campi we structured the brand design, created the labels and three different packaging – one for each type of rice – in two different sizes. The concept of the packaging is closely connected to the geographical area where the rice is grown, the Piana del Sele, one of the most productive territories in Southern Italy that lies near the ancient city of Paestum, today home to a magnificent archaeological area rich in perfectly preserved Greek temples. The key, in the construction of the packaging, is the interaction the consumer must have with the box: by pressing in one point, the box opens and the jar with the rice appears. The packaging returns to the user the idea of rediscovering rice and the land from which it comes. Just as the amphora had the function of storing and carrying something unique and precious, the box also guards the jar to protect its contents. The label brings to mind the unrolling of a parchment. Along its 50 cm it is possible to read between spontaneous illustrations and serif typography the legend of Hera, goddess of Olympus who descended among men and gave them the seed of rice. The label is double-sided; on one side are illustrated the characteristics of the individual types of rice and on the other side is the brand storytelling. User interaction and the prototyped design of the label does justice to the unique taste and characteristics of the product.
Hera nei Campi project by Multiverse Studio was awarded as:
Platinum in the Pentawards 2024
Shortlisted in the D&AD 2024
Silver in the Dieline Awards 2024
First Place Packaging in the One More Pack 2024
Mention Storytelling in the One More Pack 2024
[ITA] Hera nei Campi riporta la coltivazione del riso al Sud Italia dopo 200 anni. Lo fa con una rivoluzione tecnologica senza precedenti e una nuova varietà di riso: Il riso Magnum. Per Hera nei Campi abbiamo strutturato il design del brand, realizzato le etichette e tre diversi packaging - uno per ogni tipologia di riso - in due misure differenti. Il concept del packaging è strettamente connesso all’area geografica in cui viene coltivato il riso, la Piana del Sele, uno dei territori più fertili del Sud Italia che sorge nei pressi dell’antica città di Paestum, oggi sede di una magnifica zona archeologica ricca di templi greci perfettamente conservati. Fondamentale, nella costruzione del packaging, è l’interazione che il consumatore deve avere con la box: facendo pressione in un punto, lo scrigno si apre e compare il barattolo con il riso. Il packaging restituisce all’utente l'idea di riscoperta del riso e del territorio da cui proviene. Così come le anfore avevano il compito di custodire e trasportare qualcosa di unico e prezioso, anche la box custodisce il barattolo per proteggerne il contenuto. L’etichetta richiama alla mente lo srotolarsi di una pergamena. Lungo i suoi 50 cm è possibile leggere tra illustrazioni spontanee e tipografia serif la leggenda di Hera, dea dell'olimpo che scende tra gli uomini e donato loro il seme del riso. L’etichetta è bifronte, da un lato sono illustrate le caratteristiche delle singole tipologie di riso e dall’altra vi è lo storytelling di marca. L'interazione dell'utente e il design prototipato dell’etichetta rende giustizia al gusto e alle caratteristiche del prodotto, unico nel suo genere.
Hera nei Campi è stato premiato con:
Platino ai Pentawards 2024
Shortlist ai D&AD 2024
Argento ai Dieline Awards 2024
Primo Posto Packaging ai One More Pack 2024
Menzione Storytelling ai One More Pack 2024